20 minus och solsken! :D

Hejsan Hoppsan! (:

Dagen har varit kall men ändå ganska händelserik, tror jag vi får väl se. ;D ( För att få det att se mycket ut skriver jag ner nätan allt i detalj! :D)
Började med att jag gick in på datorn eftersom jag inte har pengar på mobilen så jag hade gjort upp med Elin att hon skulle gå in på msn när hon skickat ett sms, så jag kunde svara :D
Vi diskuterade lite om vad/var vi skulle göra/va. Men jag satt även i nästan en timme och kollade tidtabeller till Stockholm eftersom jag och Elin ska på Ballar av stål den 16 Januari, jag har gratis biljetter så vi kunde ju inte låta ett sådant tillfälle passera. Så jag skickade in en ansökan i fredags och fick idag den bekräftad. Men det gick dock inga tåg hem så pappa skjutsar oss ändå. Jag satt alltså och letade helt i onödan!
Sen åt jag frukost och vid 10 tin begav jag mig till Elin, eller först till mamma och hämtade mina täckbyxor och min spark (: Elin ringde och sa att Pontus skulle komma hem nu och att de skulle till stallet. Och hon undrade om jag ville följa, jag sa ja så jag gick in och hämtade lite varmre vantar, tog min spark och for till Elin. Vi satt ett tag och kollade på Jakpott eller vad det heter tills Pontus skulle komma. När han kom åkte vi till stallet efter ett tag, jag hade två fleecetröjor, en tjocktröja,ett linne, lånkalsonger, mjukisbyxor, täckbyxor, mina tjocka stövlar, en jacka, en mössa, en halsduk och ett par hanskar på mig. Om vi säger så här jag frös bara om tårna efter ett tag men då tog jag och Elin tre varv i padocken. Vi red inte idag utan mockade, bytte/fyllde på vatten, hämtade hö osv.. sen drog vi fram skotern och körde en liten sväng till vändplan och tillbaka. Två timmar senare var vi alltså på väg hem igen. Pappa hade varit på Ljungåsen och åkt skidor så maten som vi skulle äta kl två blev för flyttad en halv timme ungefär, jag väntade medans Elin åt sedan gick vi hem till mig. Och du må tro att det var lite kallare på väg hem till mig utan fleecetröjorna och täckbyxorna!! Men jag överlevde, när jag kom hem åt jag mat sedan åkte vi hem till farmor och farfar för min farbror som bor någonstans längre ner i vårat avlånga land hade kommit "hem" och hälsat på så pappa som inte träffat honom på typ två år (jag vet inte hur länge sedan det var jag träffade honom sist) ville dit, så jag och Elin följde och fikade. Vi spelade kort och kollade i gamla album eftersom jag tycker det är as kul! :) Väl på väg hem var det kolsvart ute. Men klockan var halv 5 så det var inte så konstigt. Vi va hemma hos mig tog vi och spelade lite Wii och jag måste bara säga att jag suger på boxning fortfarande! (Vi har bara Wii sport än så länge) men Elin var ju nöjd så :D haha.Vi satt ett tag vid datorn innan  hon gick hem. Jag har precis ätit och nu sitter jag här (:
Senare ikväll äre Hockey, Junior VM tror jag, Sverige-Ryssland som jag kanske ska se om jag inte är allt för trött vill säga :P




                                                                                                                Vintern 2007


Puss&Kram Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0