Utelåst..

Sitter här, med lite mörda i soffan och ser på TV, Dagen började som gårdagen, jag tog bussen till Grängesberg och disponentparken. men idag slapp jag köket. Jag fick istället tillbringa dagen uppe i cafét. Mycket trevligt, men imorgon blir jag tillbaka till köket igen. Antar jag.  
Efter jobbet åkte jag hem och bytte om och drog mig till sporthallen, där dans stog på menyn. Ett jobbigt men skönt pass.
Väl hemma stälde jag väskan på bänken och började rota efter nyckeln, men fann den inte! För den ligger i jackfickan, inne. Anton skulle sova hos Benjamin, mamma var somewhere på dans och extra nyckeln som finns hos mormor och morfar trodde jag först var omöjligt att få tag i för jag trodde mormor och morfar hade farit till Norge, men jag kände direkt ingen panik, med en mobil i min hand skulle jag ha kunnat checka in hos vem som hellst? typ iaf. Jag började iaf att ringa Anton, som var i stan iaf. Hade han nyckeln med sig? Nej! För den hade han kvar hemma, inne. Jag ringde mamma i hopp om att hon inte hunnit så långt, men dock så hade hon det, hon sa att jag skulle ringa till Harnäs, och jag sa att de var i Norge, men det var dom inte. Så eftersom ajg inte hade pengar på mobilen ringde hon, upptaget, hon ringde antagligen igen för morfar ringde upp mig och frågade om jag ville in, så han satte sig i bilen och 10min senare stod han på trappen och låste upp dörren.
Jag går in, säger tack och hejdå till morfar, slår mig ner i fotöljen vid TVn och lägger datorn i högsta hugg, i knät alltså. Nu har jag precis värmt på lite food som står brevid mig. En dusch på det och jag är ny duschad?
Haha, jag ska iaf slita mig härifrån, äta upp min mat och slå mig ner i soffan igen.

PussKram Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0