Ta dagen som den kommer.

Sitter här och börjar inse hur fort tiden går!
För tio år sedan gick jag på dagis och nu har jag snart gått klart grundskolan.
Jag själv tycker att det var nyligen jag fyllde 13, den vintern då det kom snö på min födelsedag och det inte var vitt på marken vid jul.
Nu fyller jag 16 om 46 dagar.
Visst går dagarna ibland väldigt långsammt, men vissa bara flyger iväg.
Jag minns mellanstadiet som om det var förra året och nu ska vi snart sluta 9an.
Det har redan gått tre år sedan mamma och pappa skilde sig och jag har hunnit flyttat 7 gånger (jag flyttar kanske en 8de gång i februari), men jag tycker ändå att det bara gått ett år.
Nästa år är det 2010.
Någon som fortfarande kommer ihåg när man skrev -03 på sina papper och sådant?
Det gör i alla fall jag.
Jag brukar alltid tänka "nej jag gör det senare" men senare kommer fortare än man tror.
Man ska ta dagen som den kommer, som om det inte finns en morgondag för den kanske inte finns, man vet aldrig vad kommer hända, vare sig sig själv eller andra.
Det gäller att vara nöjd med livet nästan varje dag, för som jag nyss skrev "morgondagen kanske inte kommer".
Jag har drömmar stora som luftskepp, och hoppas verkligen att jag kan få flera av dem uppfyllda innan dagen kommer.
Att ödsla tid på saker som som inte har någon mening är onödigt. Man ska ta tillfällen när de kommer, så är det bara.
Ibland kommer eller ska man ta den tid man behöver för att kunna gå igenom någonting.
Och det ska man göra man ska inte hetsa igenom sådant som känns fel eller om man bara inte är redo.
Jag har gått igenom mycket och har klarat av det mesta men ibland händer saker som man inte vill ska ske och då är det så. Eller om det kommer en dag som man bara inte känner för att ta sig igenom, dagar då man praktiskt taget skiter i allt. De dagar finns och måste gås igenom även fast man helst bara vill där ifrån. Dagar man inte vill leva eller dagar man vill leva om och om igen.
Att njuta av bra dagar är viktigt, lika viktigt som att känna sig värdefull och älskad. För utan de skulle man inte vilja, man skulle inte vilja, man måste vilja för att klara av livet.
Drömmar är det bästa som finns, stora som små.
Man måste våga tro, man ska kunna hoppas.
Det finns mycket man ska men det finns viktiga saker man ska kunna eller göra, och det måste man acceptera.


Puss&Kram

KarolinBerg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0