100126


Idag slutade vi två eftersom Åke var hemma så ingen musik, jag gick då till pappa och hämtade mina pressentkort som går ut imon och begav mig till stan och Veromoda, eller rättare sagt Ljung & Co. Ludvika. Och efter drygt si så där en och en halv timme, hade jag kläder för 650kr, Det blev ett par mjukis i korall, ett svart linne, en t-shirt och ett par svarta leggings jeans. När jag stod i kassan, spelade de "Is it true" och en tjej, sju års åldern, stod bakom mig och sjöng med, med full hals. På väg ut var det en till som mimade, eller sjöng lågt. Jag blev så glad bara att se på dem, så söta! :D
Jag gick hem till mamma och på vägen hem mötte jag en kille, okej jag gick förbi en kille, han höll i en väska kanske kvittar menmen, han gick lite konstigt så jag förstod att han inte var "en vanlig kille" och när jag varen eller två meter i från honom sa han: Visst är det kallt idag? :) Och la på värsta leendet, jag log tillbaka och sa: Ja :), och fortsatte gå i min ensamhet. Men tankarna for omkring, tänk om man själv skulle vara utvecklingsstörd, och behöva ha någon med sig, under så gott som hela uppväxten. Jag såg nått program igår, där det var en kille ganska tjock, men det har inte med saken att göra, men hans pappa ville inte veta av honom bara för att han var annorlunda. Men när hans mamma dog pratade pappan med honom igen, inte en sann historia men så sorglig!
När jag varit hemma ett tag gick jag till pappa igen och vi åkte först och hämtade Alexandra men sedan och kollade på lägenheten som vi flyttar in i på måndag. Den var fin med undantag av en GIGANTISK fläck, otroliga 20cm diameter, och ett badrum med speciell doft. Men tror klart att jag kommer trivas. Hade/har lite svårt att bestämma vilket rum jag ska ha men alla var okej så det blir bra vilket som.
Vi blev lite sena så pappa och jag bestämmde oss att vi skulle åka skidor på biskopsnäset istället för att åka upp till källbotten på träningen. Jag tog en kortvända, drygt 8 km, innan vi åkte hem igen.
Jag duschade och åt, nu har jag precis pratat med mormor :) Jag är jättejätte trött så jag ska nog ta och kolla på film nu :D 


PussochKram Karolin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0