3minuterösregnmuller&kraftigvind

En fråga jag ställt mig många gånger är varför man bor inne mitt i landet, varför man inte bor i en större stad eller varför man inte har en rå häftig sommarstuga vid havet. Varför drömmar är så svåra att bli verklighet och varför vissa vänner alltid kommer finnas kvar. Varför vissa har det bättre än andra och varför världen känns så liten ibland. Nu blev det här mer än en fråga, men mitt budskap är nog till sammans: När jag flyttar härifrån, kommer jag då få ett bra jobb, ett som jag är nöjd med, får bra betalt. Kommer jag förlora mina gamla vänner bara för att vi flyttar isär? Eller kommer jag vilja glömma dom? Varför skulle jag vilja det? Hur som hellst, jag vill så mycket. Men allt har nästan med pengar att göra, och jag vet inte ens vad jag vill bli, nu har jag typ två år på mig att bestämma inför högskolan. Kommer jag välja rätt, eller kommer jag bokvar i den här hålan i resten av mitt liv?
Det var ett himmla långt budskap, rättare sagt det var nog inget budskap utan en fortsättning på början, så jag gör ett nytt försök får se om det funkar bättre, mitt budskap är att jag vill leva lyckligt, och få andra att också göra det.

PussKram Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0