Ludvika Stadslopp

En underbar morgon har snart börjat övergå till förmiddag. Idag är det stadsloppet om någon skulle ha missat det.
Pappa ska springa så ska vara hejarklack :D haha

Solen skiner in i mitt rum och det är varmt! Den här dagen kommer om jag känner den rätt bli lika fantastisk som veckan har varit :)

Som jag sa är det negerbollensdag på tisdag,

Saxat från Wikipedia:
"Chokladboll är ett litet klotformat bakverk. Kallas även havreboll eller kokosboll. Ett äldre namn på bakverket är negerboll. Detta namn har sedan början av 2000-talet börjat användas i mindre utsträckning i skrift (exempelvis i receptböcker, kafémenyer och liknande) till följd av bland annat medial uppmärksamhet kring ordets diskuterade rasistiska laddning."



På hemsidan negerbollensdag.se skriver dom så här:
Vi vill bevara det gamla ordet och för oss har bakelsen alltid kallats just negerboll. Vi tycker inte att ordet negerboll har något med neger att göra, precis som att ostron inte har något med ost att göra.

Och jag kan inget annat än att hålla med :D

Nej nu ska jag ta reda på lite fakta om dagen idag.

Och btw Elin är på väg till Stockholm, och jag vet ärligt talat inte vad dom skulle göra där men känns lite som om det kvittar :) haha.
Vi ses ändå när dom kommer tillbaka.

PussKram Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0